Sunday 10 April 2011

Empunya Estima Putih di Ceramah DAP BDC

Berikutan artikel semalam mengenai Dato S menaja ceramah DAP di BDC membuatkan banyak tertanya tanya identiti Dato S. Dato S ini memang berbezza sekali asas perjuangan nya dari Datuk T.
Semalam Kenyalang R2D2 sampai ke lokasi dalam jam 7 bagi memastikan dapat meninjau kawasan sebelum ceramah bermula. Sememangnya kawasan BDC di kawal oleh beberapa orang pencacai DAP dengan berpakaian biasa seperti SB. Namun Kenyalang R2D2 mengatakan yang mereka bukannya dari SB.  Ini kerana  penonton yang hadir untuk ceramah tidak perlu diekori atau dpantau. SB tidak akan berbuat demikian.  Namun bagi pencacai ini lain pula ceritanya. dari jam 7.15mlm Kenyalang R2D2 telah disedari oleh pencacai dan mula mengekori beliau.



Tiba tiba BDC dipenuhi oleh beberapa kereta mewah pada jam 7.30 malam.  Namun antara kereta Mercedez, BMW, dan juga Alphard, Kenyalang R2D2 mengatakan beliau tertarik dengan sebuah kereta Toyota Estima bewarna putih plat nombor QRS10.  Dari simpang berhadapan dengan masjid BDC  terus belok dan menuju ke pentas ceramah.  Apa yang istimewanya kereta ini ?

Gambar Hiasan
Sebaik sahaja pintu dibuka kelihatan beberapa ‘Tentera Merah’ turun dari Estima tersebut. Namun Kenyalang R2D2 mengatakan beliau tidak terkejut dengan kehadiran tentera merah tersebut kerana kedatangan mereka sudah diketahui sebagai penceramah pada malam semalam. Namun apa  yang menarik perhatian Kenyalangan R2D2 ialah penumpang yang duduk di hadapan sekali. Iaitu tuan empunya kereta Toyota Estima. menurut Kenyalang R2D2 beliau adalah Dato S atau lebih dikenali dikalangan rakan2 Kenyalang R2D2 sebagai Dato Pizza Lonsen. Mengapa? Siapa Sebenarnya Dato S?  Apa kaitan Dato S dengan DAP ? Mungkin pihak ‘FBI’ boleh mengenal pasti.

No comments:

Post a Comment