Sunday, 17 April 2011

PAKATAN PEMBULAK GUNA BOMOH!


Keputusan Pilihanraya Negeri Sarawak telah diumumkan malam semalam dan BN memperolehi kemenangan yang lebih dari mencukupi untuk menubuhkan Kerajaan Negeri.

Daripada 71 kerusi yang dipertandingkan, BN telah memperolehi 55 kerusi, DAP 12, PKR 1 dan Parti Bebas 1 kerusi.

55 Kerusi yang dimenangi oleh Barisan Nasional itu kebanyakkannya disumbangkan oleh Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) Sarawak.

Tapi tu bukan pelik sangat. Yang peliknya dengan puak - puak Pakatan Pembangkang. Dari 71 kerusi, diorang dapat 13 sahaja.

Kalau sebelum ni beria - ia bergaduh berebut kerusi. Bertanding banyak - banyak, tapi menang 15 je? Buat mengabiskan masa, duit dan tenaga je import dari luar.

Yang paling menghairankan ialah, kali ni diorang tak de 'point' nak salahkan orang lain atas kekalahan diorang.

Tak de dah dengar cerita wujudnya pengundi hantu di Sarawak. Diorang ada pakai bomoh ke nak halau pengundi hantu ni?

Kalau di tempat diorang bertanding tu memang ada hantu. Hantu Semenanjung yang diimport khas untuk buat kecoh.

Tak de dah dengar cerita kata SPR berat sebelah dan tak adil serta sebagainya. Kenapa ye? SPR dah buat kerja betul ke kali ni? Bersih dah ke proses Pilihanraya Negeri ni?

Inilah sifat sebenar puak - puak Pembangkang Haramjadah ni. Bila kelebihan memihak kepada mereka, semua benda bagus, semua benda baik.

Tapi kalau diorang kalah, Fuh!!! Itu tak kena, ini tak betul. Macam dia je yang betulnya. Tengok aje la perangai si Tian Cuak tu di Senandin semalam.

Dah kalah, kalah la. Nak pertikai apa lagi? Terima je hakikat bahawa PKR tidak diterima di Sarawak. Sebab apa? Sebab Ketua Penipu tu jugak. Bukan orang lain.

Jadi buang masa je si Tian Cuak tu nak tunjuk protes dia semalam. Buat mengabihkan beras je. Balik je la. Buat semak tempat orang. Orang dah tak nak kat PKR. Itu pun dia tak sedar lagi ke??? Ceit!!! Pigidah!!!

Tahniah PBB!!!

TAHNIAH PBB KERANA BERJAYA MENYEKAT DAN SETERUSNYA MENGHALAU PAKATAN PEMBULAK DARI SEMENANJUNG, KELUAR SARAWAK!

FITNAH PEMBULAK!

Ini adalah fitnah terbaru pembangkang mengenai borang 14. Pembangkang menuduh Ketua Tempat Mengundi(KTM) tidak menyerahkan borang 14 kepada counting agent yang berada dalam bilik saluran sewaktu pengiraan.

Pada hal semua KTM telah diberi taklimat oleh SPR bahawa borang 14 hendaklah diisi dan ditandatangan oleh pihak-pihak yang bertanding. Oleh itu tidak timbul soal KTM tidak memberi borang 14.

Jika KTM enggan memberi , pihak polling agent boleh melaporkan terus kepada pegawai polis yang bertugas disetiap saluran.

Jika tidak puas hati lagi parti atau agent boleh membuat laporan di mana-mana balai polis yang terdekat.

Tidak perlu buat kecoh dalam youtube. Ini satu pembohongan pembangkang untuk meracun pemikiran penyokong mereka yang buta peraturan dan undang-undang. Sudah tentu media-media pembohong pakatan seperti Harakah, Selangorkini dan, Roket akan membohongi pengikut atau ahli parti agar terus membenci SPR dan kerajaan.

Ambil contoh insiden pengiraan undi Senadin. PKR menjerit-jerit mohon dikira semula 22 ribu kertas undi kerana tidak puas hati dengan keputusan majoriti yang tipis (58undi)

Tindakan ganas PKR cukup memalukan. Bayangkan jika mereka berjaya menjadi kerajaan persekutuan, sudah tentu mereka akan bertindak seperti keganasan Bintang 3 Zaman Komunis dahulu

Hukum Menceritakan Keburukan Pemimpin!

 Beliau menyenaraikan 6 sebab umpatan itu menjadi harus:Pertama: Untuk mengadukan kezaliman. Harus bagi orang yang dizalimi untuk memberitahu pihak yang boleh menolongnya daripada terus dizalimi
penzalim.Kedua: Meminta pertolongan untuk mengubah kemungkaran dengan mengadu kepada pihak yang berupaya mengubahnya dan menceritakan (mengumpat) perbuatan salah atau mungkar yang dilakukan.Ketiga: Meminta fatwa tentang sesuatu hukum agama yang ada kaitan dengan pihak yang diumpat dengan syarat umpatan itu perlu dilakukan untuk memahamkan orang yang diminta fatwa. Jika boleh difahami tanpa umpatan, maka umpatan tidak harus ketika itu.

Keempat: Memberi ingatan dan nasihat kepada orang Islam lain tentang keburukan yang dilakukan oleh orang yang diumpat.Kelima: Mengumpat orang yang terang-terangan melakukan kefasikan dan maksiat seperti peminum arak, penceroboh, pengumpul harta orang secara zalim (termasuk perasuah), pelaksana kerja-kerja batil dan seumpamanya.Keenam: Memberi pengenalan seseorang yang mana jika tidak diumpat sedikit maka
orang tidak akan mengenalinya, tetapi jika boleh dikenali dengan tidak mengumpatnya, maka mengumpat ketika itu adalah haram. Utusan

Saturday, 16 April 2011

KEPUTUSAN RASMI PILIHANRAYA NEGERI SARAWAK 10!!!

BARISAN NASIONAL : 55
PAKATAN PEMBULAK : 15
BEBAS : 1

PECAHAN PARTI BARISAN NASIONAL :

i) PBB - 35
ii) SUPP - 6
iii) PRS - 8
iv) SPDP - 6

PECAHAN PAKATAN PEMBULAK :

i) DAP - 12
ii) PKR -3
iii) PAS - 0

NANTIKAN ANALISIS SARAWAK INSIDER ESOK!!!

TAHNIAH BARISAN NASIONAL!!

PAKATAN PEMBULAK BOLEH NYAH DARI SARAWAK!!!

BARISAN NASIONAL MENANG BERGAYA!!!

Berdasarkan keputusan yang SARAWAK INSIDER terima, BARISAN NASIONAL telah memenangi majoriti 2/3 apabila memperoleh 55 kerusi daripada 71 kerusi yang dipertandingkan.

Ini menunjukkan, rakyat Sarawak telah bersatu hati, seiya dan sekata MENOLAK PAKATAN MEMBULAK, dan terus MENJAMIN MASA DEPAN BERSAMA BARISAN NASIONAL.

Tahniah dan terima kasih kepada rakyat Sarawak kerana terus memberi kepercayaan kepada Barisan Nasional, membangun, dan memajukan negeri tercinta kita. Semoga, dengan kemenangan BARISAN NASIONAL, rakyat akan lebih mendapat manfaat, dan kebajikan rakyat sentiasa dijaga.

TAHNIAH BARISAN NASIONAL!!!

PAKATAN PEMBULAK BOLEH NYAH DARI SARAWAK!!!!

JENTERA MUDA PAS HANYA 'PASSENGGER' DI LUNDU!

Jentera muda PAS hanya menjadi penumpang, dan tidak bertindak membantu JENTERA PAS di Lundu. PAS, pada Pilihanraya Negeri Sarawak 10 ini, TEWAS di kelima-lima kerusi yang mereka bertanding.
Ini menunjukkan JENTERA MUDA PAS tidak bekerja, dan hanya makan angin sahaja di SARAWAK. PAS DITOLAK MENTAH-MENTAH DI SARAWAK!

Tahniah RAKYAT SARAWAK! Sama-sama kita MENJAMIN MASA DEPAN BERSAMA BARISAN NASIONAL!!

PAS KECUNDANG!!!


Berdasarkan berita yang Sarawak Insider terima, PAS KECUNDANG di kelima-lima tempat yang mereka tandingi.

Keputusan terkini :


Sebuyau
BN: 1,928
PAS: 719
Ind: 44

Tanjong Datu
BN: 954
PAS: 223
Ind: 50

Sadong Jaya
BN: 2,516                    
PAS: 681
Ind: 327

Muara Tuang
BN: 1,580
PAS: 575

Beting Maro
BN: 2,804
PAS: 2,231

Dengan ini, tamatlah riwayat PAS di SARAWAK! Rakyat Sarawak MENOLAK PAS di SARAWAK!


TERUSKAN MENJAMIN MASA DEPAN KITA BERSAMA DENGAN 
BARISAN NASIONAL!!!


Edisi Sarawak : Ummi Hafilda Terjah Anwar Lagi - Peringatan Penting Sebelum Undi !!!


Kesungguhan Ummi Hafilda menghentam Anwar dengan mendedahkan fakta demi fakta wajar menyedarkan kita semua. 

Tidak mungkin demi membuat fitnah seorang wanita berhati cekal ini akan terbang ke sana sini untuk melondehkan seorang individu yang begitu dikagumi rakyat sebelum ini yang pernah dipanggil Pak Sheikh...

Moga kita berfikir dengan fakta yang dikemukan dan sedia menukar persepsi anda kepada kebenaran bukan lagi ilusi atau khayalan.

Mari kita bersama menyokong Srikandi Melayu ini yang jelas ikhlas dalam perjuangannya walau menempuh derita demi derita...

Ayuh kita boleh lakukannya !!! 

http://penembak-tepat.blogspot.com/

Politik BACUL dan JIJIK PAKATAN PEMBULAK!!!

Berdasarkan satu sumber yang dimaklumkan kepada Sarawak Insider, Pakatan Rakyat yang diketuai DAP telah mengadakan taklimat bagi bertindak secara agresif sekiranya sokongan tidak berpihak kepada mereka. Taklimat yang dibuat kepada Polling and Counting Agent, mengkehendaki petugas membawa kamera, video kamera, dan telefon bimbit berkamera bagi merakam proses peraih undi. 

Friday, 15 April 2011

Tolak PAKATAN PEMBULAK, Jaminkan Masa Depan Dengan BARISAN NASIONAL!!


Renung kembali kata-kata mereka dan apa yang mereka katakan. Mereka mendesak supaya Pehin Sri, Ketua Menteri kita letak jawatan kerana telah lama memegang tampuk pemerintahan. Tetapi, mereka lupa, mungkin NYANYUK barangkali dengan tempoh mereka berkuasa, menjadi wakil rakyat. 

Berdasarkan kajian yang dibuat, orang yang paling lama berkuasa dan menjadi wakil rakyat adalah Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz, yang telah berkuasa selama 44 TAHUN! Diikuti dengan Lim Kit Siang, CAUVINIS KOMUNIS yang telah berkuasa selama 42 TAHUN! Seterusnya, Karpal Singh, wakil rakyat yang cacat anggota selama 37 TAHUN! Dan, Abdul Hadi Awang, bekas Menteri Besar Terengganu, yang MENJAHANAMKAN TERENGGANU, selama 33 TAHUN.

Ketua Menteri kita, Pehin Sri Abdul Taib Mahmud, baru sahaja 30 tahun bergelar wakil rakyat, dibandingkan dengan nama-nama yang disebut di atas yang telah lama menjadi wakil rakyat.

Tetapi, apa yang musykil ialah, walaupun mereka telah lama berkuasa, tetapi, mereka tidak menyumbangkan apa-apa, selain bertujuan untuk MEMECAH BELAHKAN kita sahaja. Di Kelantan, tanah dirampas, dan bukit digondol untuk meratah balak. Di Pulau Pinang, orang-orang MELAYU di sana dihalau, malah, ada gerai orang MELAYU dirobohkan. Lebih teruk, sebuah perkampungan India, di KAMPUNG BUAH PALA ditolak menggunakan jentolak, dan orang-orang kampung itu MEREMPAT di bumi Pulau Pinang, SEHELAI SEPINGGANG.

Janji tinggal janji. Mereka tidak upaya pun mentadbir negeri. Mungkin faktor umur tua bangka, dan penyakit yang mereka hidapi kini. Dibandingkan dengan Pehin Sri, Pehin Sri lebih bertenaga, dan sihat. Pehin Sri masih mampu dan berupaya untuk mentadbir negeri kita.

Justeru, kita sepatutnya menolak orang-orang tua yang NYANYUK, MEMPUNYAI MASALAH KESIHATAN, DAN YANG TIDAK MENYUMBANG APA-APA dari mewakili kita semua. Dengan menolak mereka, kita mampu MENJAMIN MASA DEPAN KITA DENGAN BARISAN NASIONAL!

Tolak PAKATAN PEMBULAK, Jaminkan Masa Depan Dengan BARISAN NASIONAL!


Tinggal kurang dari 13 jam rakyat Sarawak akan menunaikan tanggungjawab sebagai pemilih dalam Pilihanraya Negeri Sarawak (PRN Sarawak) yang ke 10. Justeru, Sarawak Insider mengingatkan sekali lagi supaya rakyat Sarawak JAMINKAN MASA DEPAN ANDA DENGAN BARISAN NASIONAL. 

Sokongan anda kepada Barisan Nasional Sarawak, yang diterajui Pehin Sri Abdul Taib Mahmud adalah cerminan sokongan anda kepada Perdana Menteri Malaysia, Datuk Patinggi Mohd Najib Tun Abdul Razak. Perdana Menteri kita bukan hanya menjadi Perdana Menteri kepada orang Melayu, Cina dan India sahaja. Tetapi, beliau telah melaksanakan tanggungjawabnya, menjaga kita, seluruh rakyat Sarawak yang kaya dengan pelbagai adat, seni, dan budaya.

Malah, yang lebih mengharukan, Datuk Patinggi Najib menterjemahkan perpaduan di bumi kita, Sarawak, kepada satu Gagasan, yang mengikatkan kita semua, dengan nama perpaduan, yakni GAGASAN 1MALAYSIA.

Diharapkan rakyat Sarawak tidak terpengaruh dengan pujuk rayu, serta muslihat dari PAKATAN PEMBULAK, yang akan merosak, serta menghancurkan bumi kita ini, dengan budaya ganas, dan agresif yang mereka bawa dari luar negeri kita. Jikalau mereka menang, Sarawak Insider yakin, YELLOW RAJAH yang diketuai DAP akan membolot semua hasil bumi kita, segala tanah yang kita ada, dan harta yang kita miliki, seperti mana yang berlaku di Pulau Pinang, dan Kelantan.

Jika ini berlaku, kita akan merempat di bumi kita. Pakatan Pembulak ini lebih senang menipu, dan menabur janji-janji manis. Mereka akan menindas kita, sebagaimana mereka menindas rakyat di negeri mereka kuasai.

Ingat, untuk kesejahteraan kita bersama, kita harus TOLAK PAKATAN PEMBULAK ini. Kerana, dengan menolak PAKATAN PEMBULAK ini, kita mampu, MENJAMIN MASA DEPAN KITA DENGAN BARISAN NASIONAL!

Tolak Parti Ekstremis Agama, Politik Jalang!


Semenjak hari penamaan calon hinggalah saat artikel ini ditulis,kempen DAP,PKR dan PAS lebih kepada menghasut isu agama,rasis dan pembohongan fakta dari negeri pakatan Pulau Pinang dan Selangor.


Yang paling ketara,setiap ceramah DAP begitu konsisten menghasut mengenai isu Al-kitab,kempen menghasut ini bukan saja dalam ceramah ceramah mereka malah turut mengedarkan risalah,sms dan email.

PAKATAN PEMBULAK GUNAKAN BUDAK SEKOLAH UNTUK PUASKAN NAFSU MEREKA!!!

PKR menggunakan budak sekolah mengedarkan risalah masjid Ikhwanulmuslimin di Taman Sukma, Jalan Juara Dun Samariang. Perbuatan ini tidak wajar dibuat kerana budak sekolah masih kecil untuk terlibat dalam perang poster khasnya di ketika PRN Sarawak yang paling hangat dalam sejarahnya ketika ini.

Lihat gambar yang dirakam sebentar tadi dan adakah perbuatan ini yang kita mahu benarkan ??? Adakah wajar mengeksplotasi budak-budak diguna untuk menabur fitnah kepada Barisan Nasional?

Perbuatant tidak bermoral ini tidak wajar dibiarkan. Rakyat perlu bangkit menolak secara total perbuatan parti Pakatan Rakyat ini... 

Ketua Menteri sudah memaklumkan beliau sedia mengundur diri selepas 30 tahun membangunkan negeri dan kita kena pastikan Sarawak akan terus maju di bawah pimpinan Ketua Menteri yang baru.

Eksklusif!! Sarawak Insider Di Utusan Malaysia!

PEMBULAK!!!

Pakatan Pembulak Mungkir Janji Lagi!



“Our association received an invitation from Selangor state executive councillor Teresa Kok of PKR to have a breakfast meeting with the leaders of these opposition parties and agreed on condition that political issues would not be discussed as we are non-partisan.
 
“Shortly after the meeting we left. However, we were disappointed to learn that these leaders held a press conference later,” kata Ambrose Linang (Setiausaha Persatuan Gereja Sarawak).

Pakatan pembangkang memang suka berbohong. Mereka hanya menggunakan orang lain di saat mahu meraih undi dan kuasa. Inilah perangai pakatan pembangkang, mereka memainkan sentimen dan emosi untuk memecahkan perpaduan di Sarawak. Menipu di rumah panjang, menipu di dalam ceramah juga dengan persatuan agama.

Provakasi Liar Pakatan Pembulak!



Dr Hew Kuan Yau (pemimpin DAP kebangsaan) telah menggelar SUPP sebagai anjing dan orang utan dalam ceramahnya di Miri (baca sini). Tidak cukup dengan itu, provokasi liar terhadap kepimpinan negeri berterusan dibuat oleh pihak lawan ketika hari pengundian semakin hampir. Ini menunjukkan DAP begitu desperate untuk menang di Sarawak.

Terbaru, satu billboard berbentuk provokasi telah ditemui dihadapan Merdeka Palace Hotel, Kuching berdekatan dengan bulatan Padang Merdeka. Maksud billboard tersebut adalah "undi Taib sama undi asuk (anjing) tua, jatuhkan Taib sama dengan bunuh asuk (anjing) tua. Bila asuk-asuk (anjing-anjing) tua ni mahu dikorbankan?!!!". (baca sini)

Sebelum ini poster calon BN dilempar cat merah. (baca sini)

Billboard berbentuk provokasi dan ancaman "korbankan" ini adalah satu bentuk tindakan biadap dan tidak boleh dibiarkan. Ini satu penghinaan kepada rakyat Sarawak. Amat pasti budaya provokasi liar ini adalah budaya yang diimport dari luar Sarawak. Budaya "Yellow Rajah" sudah menular di Sarawak. Rakyat perlu menolak budaya biadap dan melampau ini. 
 
Sumber : Angin Perubahan

Fantasi (Anwar) Vs Realiti (PEMANDU) - Siri 3

Tolak Calon Tidak Bermoral!


Gambar terbaru Ustaz Ahmad Nazib dengan seorang wanita misteri bernama Dayangku Shi**h yang dipercayai isteri keduanya. Ustaz Ahmad Nazib, calon PKR di Satok tidak mengaku mempunyai seorang lagi isteri dalam siri ceramahnya di Satok pada 8 April 2011.

Pendedahan mengenai kisah isteri kedua Ustaz Ahmad Nazib, seorang peguam syarie yang berkahwin di Thailand setelah gadis tersebut mengandung telah sampai ke pengetahuan kaum keluarga Ahmad Nazib (baca sini).

Hendak berubah bagaimana Ustaz?

Sarawak SUN turut mendedahkan gambar gadis yang dipercayai menjadi isteri kedua Ustaz Ahmad Nazib dan anaknya (baca sini). Pada tahun 2010, tiba-tiba Ahmad Nazib telah menghantarkan surat cerai kepada isteri keduanya itu melalui pos tanpa menyatakan apa-apa sebab. 
Selepas menceraikan isteri keduanya, Ahmad Nazib tidak pernah mempedulikan nafkah, termasuklah kepada anaknya. Sekarang bekas isterinya dan anaknya terpaksa bergantung hidup kepada bekas bapa mertua Ahmad Nazib yang bernama Pengiran K (baca sini).

Gambar Ustaz Ahmad Nazib dengan isteri pertamanya.

Bagaimana Ahmad Nazib hendak mewakili wanita-wanita yang dianiaya suami di mahkamah, jika Ahmad Nazib sendiri pun mengkhianati isterinya? Bagaimana Ahmad Nazib hendak jaga puluhan ribu pengundi di dun Satok sekiranya dia menang, sedangkan isteri dan anaknya pun dia tinggalkan begitu saja?

Rakyat Sarawak usah terima calon-calon pembulak daripada pembangkang. Pakatan pembulak mengimport calon-calon bermasalah untuk menjadi wakil rakyat di Sarawak. Tolak Pakatan Pembulak. 16 September 2008 adalah hari pembohongan besar di Malaysia. 16 April 2011, adalah hari rakyat Sarawak mengundi untuk pertahankan hak dan kepentingan rakyat Sarawak.

(Gambar) Poster POLITIK MURAHAN!




Bertempat di hadapan Merdeka Palace Hotel, di atas padang Merdeka, Kuching, Pakatan Haram Jadah telah menaikkan poster yang berbunyi "undi Taib sama undi asuk (anjing) tua, jatuhkan taib sama dengan bunuh asuk (anjing) tua. Bila asuk-asuk (anjing-anjing) tua ni mahu dikorbankan?!!"

Dipercayai inilah antara Grand Finale yang digunakan pembangkang untuk memburuk-burukkan Ketua Menteri Sarawak.  Persamaan antara manusia dan anjing merupakan satu yang melampau. Tindakan terdesak ini dipercayai bagi merialisasikan janji 16 April 2011 kononnya Pakatan Rakyat akan membentuk kerajaan selepas janji 16 September 2008 yang lihat gagal dicapai.

Adakah ini contoh parti yang memperjuangkan keadilan,nilai-nilai murni dan integriti? Usah bicara soal nilai-nilai tersebut jika kepimpinan dan ahli parti itu sendiri gagal untuk mempamerkan nilai moral dan etika yang baik.  Kini semuanya terpulang kepada pengundi di Sarawak dan juga diseluruh negara untuk menilai sendiri dan menentukan apa yang terbaik untuk agama, bangsa dan negara.


Moral dan etika? Tarbiahkan ahli parti dulu sebelum meletakkan bercita-cita untuk mentadbir negara.
Sumber : Ohpolitik!

Sarawak : Dulu Dan Sekarang







RAKYAT SARAWAK PERLU BERSYUKUR ATAS PEMBANGUNAN YANG DIBAWA 
BARISAN NASIONAL!

sumber IMEJ : AZMI AWANG KELANA JAYA

Dr. Sim Calon Pending Disambut Meriah

Penuh Minat

Our Future leader
Terkini dari Premier 101 sambutan yang begitu menggalakkan, Beribu-ribu pengundi telah memenuhi perkarangan ruang terbuka untuk bersama calon Barisan Nasional mereka iaitu Dr Sim Kui Hian. Padang letak kereta begitu sesak sehinggakan jalan raya di luar tersekat akibat ramainya pengundi yang hadir untuk mendengar ceramah Dr Sim pembela nasib kaum Tiong Hua!

Isu yang diutarakan begitu mantap apabila Dr Sim membawa para pengundi untuk membandingkan era politik dinosaur Lim Kit Siang yang hanya pandai menyalak dan tidak membawa pembangunan di mana sahaja dia bertapak! Semoga pengundi di kawasan Pending sedar bahawa DAP itu pembulak, penipu dan bukan calon yang patut dipilih untuk membela nasib rakyat.

Pilihlah calon yang paling sesuai untuk membela suara orang Cina!

Sumber :  Taiping Mali

Sambutan Hangat Terhadap YAB PM Di Miri

Gambar menceritakan seribu perkataan. Lupakan propaganda pembangkang melalui laman sosial Twitter bila mana mereka menceritakan ceramah yang dihadiri beribu-ribu orang malah berpuluh ribu. Lupakan proganda DAP bilamana mereka mengatakan mereka berjaya mengumpulkan beribu-ribu sehingga mencecah belasan ribu ringgit kutipan duit derma dari orang ramai setiap kali ceramah. Hakikatnya, kehadiran lebih 10 ribu orang (berdasarkan no token yang dikeluarkan) membuktikan Rakyat Sarawak terutamanya di Miri masih memberi sokongan padu dan sayangkan DS Najib sebagai Perdana Menteri 1Malaysia.










Thursday, 14 April 2011

Mengata Dulang Paku Serpih!

PM Najib  malam ini meminta rakyat Sarawak tidak terpengaruh dengan desakan parti pembangkang yang mahu Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud menyegerakan peralihan kepimpinan negeri.Beliau berkata peralihan kepimpinan negeri bakal dilakukan pada waktu yang sesuai.

Najib, yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN), berkata beliau telah berunding dengan Taib tentang proses peralihan kepimpinan bagi memastikan ia berjalan lancar. 

“Oleh itu, janganlah kita terpedaya dengan hasutan pembangkang kerana banyak lagi pemimpin pembangkang yang juga berumur,” katanya pada majlis Rakyat Bersama Pemimpin di Stadium Tertutup Majlis Bandaraya Kuching Selatan (MBKS) di sini. 

Kenali Raja Petra : Manusia Yang Sanggup Buat Apa Sahaja Untuk WANG!!

Zahid perlu bersihkan imej ATM
RAJA PETRA tidak sepatutnya lagi menjadi agenda penting kepada media dan juga negara kerana beliau adalah manusia fasik,hidup serta kehidupannya penuh dengan pembohongan dan fitnah terhadap Negara,pemimpin serta kepimpinan rakyat di negara kita ini malah kesaksiannya sendiri telah lama kita ragui.Beliau terlalu jijik untuk dipertahankan kewarganegaraannya.

Memberi ruang dan peluang dalam apa bentuk sekalipun  kepada beliau seolah-oleh kita mengikhtiraf pengkhianat Negara ini yang pernah bersekongkol dengan Anwar Ibrahim mencela serta mencerca kepimpinan Perdana Menteri Malaysia dalam tulisan-tulisan di laman portal yang penuh dengan pembohongan dan pengkhianatan.

(Video) Pelukan Erat Haji Hadi Tanda Menyambut Baik Semangat 1MALAYSIA@PERPADUAN!!!

video

Calon DAP Violet Yong Menghina Melanau!


Calon DAP, Violet Yong menghina kaum Melanau, dan Pehin Sri Taib Mahmud dalam satu ceramahnya di Jalan Mendu, semalam.

Antara lain, dia menyebut, Pehin Sri Taib Mahmud tidak layak memerintah Sarawak, kerana Pehin Sri dari keturunan Melanau, yang juga kaum minoriti di Sarawak. Tambahnya lagi, hanya Cina yang layak memerintah Sarawak, kerana Cina majoriti di sini.

Untuk video, boleh klik sini.

GEMPAR!!!! Poster KABINET SARAWAK Dikuasai YELLOW RAJAH!!!


Satu poster yang bertulis 'Kabinet Kerajaan Negeri Sarawak 2011' telah ditemui bertaburan di merata-rata tempat di sekitar Sarawak. Baru Bian dari PKR telah diangkat menjadi Ketua Menteri Sarawak, seperti yang tertera dengan jelas dalam poster berkenaan.
Berdasarkan poster berkenaan, statistik ahli politik yang menjadi menteri dari parti adalah seperti berikut :

i) DAP - 10
ii) PKR - 2
iii) PAS - 1

Jelas, Pakatan Pembangkang menolak dengan hina orang Islam di Sarawak, kerana wakil orang Islam yang menjadi menteri adalah 2 orang sahaja, dan membenarkan YELLOW RAJAH menguasai mereka.

Keadaan seperti ini juga pernah berlaku di Perak satu ketika dulu, ketika Pakatan Pembangkang memenangi DUN Perak dan membentuk kerajaan.. Ketika itu, Kerajaan Perak diterajui oleh Nizar (PAS) tetapi, dikuasai oleh cina-cina dari DAP. ADUN Islam yang lain dipinggirkan sama sekali.


Begitu juga dengan kerajaan Selangor. Anda boleh kira, berapa ramai dari DAP, berapa ramai dari PKR, dan berapa ramai dari PAS. Kira juga, berapa Islam, dan berapa bukan Islam.


Keadaan yang sama mungkin berlaku di Sarawak, apabila Pakatan Pembangkang ini menguasai DUN Sarawak, dan membentuk kerajaan. Jika sekiranya perkara ini berlaku, keamanan Sarawak mungkin akan tergugat, dan perpaduan yang telah dibina sejak awal, akan musnah sama sekali. 

Kalau dulu, White Rajah (Keluarga Brooke) menjajah Sarawak dan merampas hasil bumi di Sarawak untuk keluarga mereka, kini, YELLOW RAJAH pula muncul untuk merampas hasil bumi Sarawak. YELLOW RAJAH ini adalah DAP. Pergerakan mereka disokong oleh 16 KUMPULAN GANGSTER dari Singapura, yang mengintai peluang untuk membolot, dan merampas semua hasil bumi Sarawak. Untuk maklumat lanjut mengenai YELLOW RAJAH, boleh lihat sini.

Justeru, Sarawak Insider menyeru kepada semua warga Sarawak untuk sama-sama kita menolak Pakatan Pembangkang, dan Jaminkan Masa Depan Kita Bersama BARISAN NASIONAL!

DAP Menghina Orang Sarawak!


Cauvinist!!! Cauvinist!!! Cauvinisit!!! Itulah pendirian politik Pakatan Pembangkang. Sebelum ini, Presiden PAS, Datuk Seri Haji Hadi menggelar orang Sarawak tidak pandai berpolitik kerana masih memakai CAWAT. Terbaru, DAP pula dengan ego menyamakan orang Sarawak (SUPP) dengan 'ORANG UTAN'.

Sikap politik seperti ini harus ditolak oleh rakyat Sarawak kerana ianya akan memecahbelah perpaduan yang selama ini dibina oleh Barisan Nasional. 1MALAYSIA juga diterjemah daripada perpaduan rakyat Sarawak.


Tindakan SUPP yang mengadakan protes yang diketuai calon Barisan Nasional, iaitu Prof Dr Sim Kui Hian (Pending), Datuk Alfred Yap (Kota Sentosa), Tan Joo Phoi (Batu Kawah) dan Sim Kiang Chiok (Padungan) adalah langkah bijak. Sepanduk yang bertulis 'Kami bukan ORANG UTAN', dan 'Orang Luar Jangan Masuk Campur Urusan Negeri' adalah luahan sebenar rakyat sebenar rakyat Sarawak terhadap politik Cauvinis diketuai DAP!

Protes itu diadakan di hadapan pejabat DAP, di Jalan Datuk Abang Abdul Rahim.

PAKATAN PEMBULAK MENABUR JANJI - SIRI 3

JANJI PAKATAN PEMBULAK!!!!

FANTASI :

3) Bantuan Warga Emas RM 400
-Kita akan bantu semua warga emas berumur 60 ke atas dengan bantuan kebajikan tahunan sebanyak RM 400.

REALITI :

PAKATAN PEMBULAK MENABUR JANJI - SIRI 2

JANJI PAKATAN PEMBULAK!!!

FANTASI :

2) PENTADBIRAN KERAJAAN C.A.T (COMPETENCY, ACCOUNTABILITY, TRANSPARENCY)
-Kita akan menegakkan undang-undang dan piawaian mutu secara professional dalam kerajaan.

REALITI :

PAKATAN PEMBULAK MENABUR JANJI - SIRI !

Janji PAKATAN PEMBULAK!

FANTASI : 

1) Suruhanjaya Tanah - Kembalikan Hak Tanah
Kami akan menggubal Perundangan Tanah Sarawak dan menubuhkan Suruhanjaya Tanah dalam 1 tahun.


REALITI :
 

PANDANGAN GEORGE CHAN TENTANG DAP!!

Pandangan daripada Dato' George Chan mengenai pembangkang yang cuba berjanji kosong di Sarawak. Inilah pandangan daripada orang yang begitu lama dalam politik tentang apa yang cuba DAP bawakan di Sarawak. George Chan bantai cukup cukup Anwar Ibrahim, Kit Siang dan Guan Eng. Satu pandangan yang perlu diambil perhatian oleh orang muda di Sarawak.

Sumber : Angin Perubahan

GEMPAR!!!! ANWAR DITAMPAR!!!!



Kedatangan Anwar ke Kapit disambut dengan penolakan rakyat Kapit yang sedar pembohongan besar yang dilakukan oleh beliau,Kain rentang "Anwar!! Pengundi di sini tidak mahu kamu,Dari dahulu kamu pembohong" menyambut kedatangan bapak segala pembohong ke Kapit.:klik sini
Terkini satu program ceramah Anwar di adakan di rumah Edision Bugap,Melekun,Kapit.Anwar seperti biasa dengan lagak penuh pembohongan cuba memperbodohkan rakyat di sini.

Semasa sedang berceramah ,Anwar bagai ditampar oleh Tuai rumah apabila ditanya mengenai isu liwat dan jam Omega di hadapan lebih 120 orang yang hadir.Tersentak dengan pertanyaan itu,Anwar menjadi marah dan terus meninggalkan majlis.Tuai rumah hanya mahukan penjelasan,tetapi dengan biadap Anwar terus meninggalkan majlis tersebut tanpa menghormati hadirin di rumah panjang tersebut.

Anwar hanya sempat berucap 20 minit terus meninggalkan majlis tanpa bersalaman dengan penduduk disitu.

Kapit menyaksikan bagaimana Anwar melarikan diri apabila rakyat mahukan penjelasan,tetapi beliau melarikan diri daripada mempertahankan dirinya.

Terbukti Anwar terlalu banyak helah dan berselindung didalam kes liwat dan video perlakuan seks yang didedahkan baru baru ini.

Anwar : It Wasn't Me!

Pakatan Pembulak Pakar Eco No 'Money'

Wednesday, 13 April 2011

Najib Yakin BN Bentuk Kerajaan Di Sarawak!

Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak yakin Barisan Nasional (BN) mampu membentuk kerajaan selepas pilihan raya Sarawak ke-10 dan seterusnya berjaya mengekalkan kemenangan majoriti dua pertiga.
Bagaimanapun Perdana Menteri turut mengakui bahawa BN menghadapi tentangan yang hebat daripada pembangkang pada pilihan raya kali ini.
“Nampaknya sokongan yang diberikan baik, namun itu tidak bererti bahawa kita tidak menghadapi tentangan yang agak hebat, barangkali paling hebat dalam sejarah politik Sarawak.
“Tiap-tiap kali pilihan raya ia mesti ada turun naik. Paling minimum kita boleh tubuh kerajaan, (majoriti) dua pertiga merupakan sasaran yang mempu dicapai oleh BN,” katanya pada sidang media selepas menghadiri majlis bersama rakyat di Pejabat Daerah Kecil Sadong Jaya di sini, Rabu.
Tambah Najib yang juga Pengerusi BN, jentera parti itu sudah mempunyai sasaran yang mampu dimenangi pada pilihan raya negeri yang akan diadakan pada 16 April ini.
“Kita ada internal target, tapi saya tidak perlu nyatakan berapa. Saya pun tahu di mana kekuatan kita dan di mana kita hadapi tentangan yang agak hebat,” katanya.
Ditanya sama ada BN mampu merampas kembali beberapa kerusi yang jatuh ke tangan pembangkang pada pilihan raya negeri 2006, Najib berkata, perkara itu bergantung kepada kerja kuat jentera parti itu dalam beberapa hari sebelum hari pengundian Sabtu ini.
Bagaimanapun menurut Najib, ia bergantung kepada pilihan pengundi itu sendiri kerana BN sudah menawarkan calon terbaik untuk menjadi wakil mereka.
“Kita hadapi tentangan yang hebat, kita kena kerja lebih kuat kerana kawasan yang kita kalah ialah di kawasan bandar, kita terpaksa bekerja lebih daripada biasa.
“Kita ada calon yang berwiba, kalau mereka lihat kepada kewibawaan calon, dan apa yang BN boleh lakukan, saya percaya mereka boleh pilih BN. Sebaliknya kalau mereka tunjukkan protes, itu kita tidak boleh lakukan apa-apa,” katanya

(Versi Penuh) : Tak Pernah Tuduh PM Dan Isteri Terbabit Kes Altantuya - Raja Petra

Saya tidak pernah menuduh Perdana Menteri atau isterinya terbabit dalam kes pembunuhan kes Altantuya Sharibuu.

Itu pengakuan pengendali laman web Malaysia Today Raja Petra Kamarudin yang muncul buat pertama kali setelah sekian lama menghilangkan diri.

Raja Petra berkata, beliau didesak dan dipengaruhi untuk berbuat demikian oleh beberapa individu yang tidak mahu Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak mengambil-alih sebagai Perdana Menteri.

Dalam satu temubual eksklusif bersama Ashraf Abdullah yang menjejaki beliau di Perth, Australia baru-baru ini, Raja Petra berkata, akuan bersumpah yang dibuat beliau pada 18 Jun 2008, hanyalah bersandarkan maklumat yang diperolehi daripada beberapa individu ini

Menurut Raja Petra, ramai orang termasuk polis, membuat tuduhan tanpa meneliti akuan bersumpahnya.

Dalam akuan bersumpah itu Raja Petra berkata, beliau menerima maklumat daripada beberapa individu kononnya isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor berada di tempat kejadian ketika Altantuya dibunuh.

RAJA PETRA KAMARUDIN, PENGENDALI BLOG MALAYSIA TODAY
"Di dalam sd saya tadi saya telah bercerita bahawasanya orang ini telah beritahu dan biarlah orang ini yang datang dan bercerita. Dan pihak berkuasa perlu siasat dan panggillah orang ini. Itu yang saya tulis dalam sd. Saya sendiri tidak timbulkan apa-apa tuduhan. Saya tidak kata saya tahu yang isteri timbalan perdana menteri semasa itu ada di tempat kejadian. Saya tidak cakap. Saya tidak buat satu tuduhan seperti berikut. Yang saya kata ada orang yang bercerita tetapi bergantung kepada pihak berkuasalah untuk menyiasat perkara ini lebih lanjut lagi dan untuk orang-orang ini kedepan. Dan saya sebut nama-nama orang ini. Saya sebut semasa siasatan polis."

Raja Petra berkata, beliau menerima maklumat berkenaan, daripada beberapa individu yang mempunyai kaitan  dengan beberapa tokoh politik, termasuk Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mereka ialah Nik Azmi Nik Daud, John Pang dan penulis blog Din Merican.

Menurut Raja Petra seorang pegawai perisik angkatan tentera dikenali sebagai Leftenan Kolonel Azmi Zainal Abidin juga memberi maklumat yang sama.

"Saya tidak terima lagi cerita itu. Sebab saya rasa mungkin mustahil kot. Takkanlah isteri Perdana Menteri nak pergi tempat itu kerana tempat itu kerana kawasan itu tempat hutan dan saya dok fikir dia nak panjat bukit, masuk hutan tengah tengah malam, pukul 12 malam, saya ingat mustahil kot."

Tambah Raja Petera, tujuan mereka ialah untuk memastikan Datuk Seri Najib tidak mengambil alih sebagai Perdana Menteri apabila Tun Abdullah Ahmad Badawi meletakkan jawatan.

Menurutnya dalam pertemuan dengan Nik Azmi, beliau bertanya kenapa beliau didesak untuk membuat akuan bersumpah itu.

"what do you hope to achieve? Dia kata pak lah akan letak jawatan, kalau kita tak block Najib, Najib akan menjadi Perdana Menteri, ganti Pak Lah"

Menurut Raja Petra, beliau kemudian meminta Din Merican untuk mendapatkan pengesahan Datuk Seri Anwar.

"Din Merican pun contact saya balik dia kata dia dah cakap dengan anwar dan anwar pun bagi green light. Dia kata ok, orang ini no problem, apa dia cakap kita boleh percaya. Anwar pun kenal baik dengan dia ini dan dia pun biasa jumpa anwar…leftenan kolonel  ini. Dan dia pun banyak bercerita kepada anwar tentang isu ini…dia kata proceed.  Saya pun proceed."

Beliau berkata, kesemua individu ini berjanji akan menjadi saksi sekiranya beliau di dakwa di mahkamah.

-Untuk video penuh, lihat sini-

(Gambar) Nik Aziz Menyokong Semangat 1MALAYSIA!!







Sumber : Parpukari

Haji Hadi Menyambut Baik Semangat 1MALAYSIA@PERPADUAN!!!

Selepas Tuan Guru Nik Aziz memberi sambutan baik kepada YAB PM di Pantai Timur, kini, Presiden PAS, Datuk Seri Haji Hadi Awang pula berbuat demikian. Dalam satu pertemuan yang tidak disengajakan di Pekan Pusa, Betong petang tadi, Haji Hadi dilihat begitu teruja menyambut YAB PM. Kelihatan juga beberapa ahli rombongan Haji Hadi meluru untuk bersalaman dengan YAB PM.

SARAWAK INSIDER berharap, semangat seperti ini akan wujud pada pemimpin-pemimpin Pakatan yang lain dalam merealisasikan 1MALAYSIA.