Friday 15 April 2011

Tolak Parti Ekstremis Agama, Politik Jalang!


Semenjak hari penamaan calon hinggalah saat artikel ini ditulis,kempen DAP,PKR dan PAS lebih kepada menghasut isu agama,rasis dan pembohongan fakta dari negeri pakatan Pulau Pinang dan Selangor.


Yang paling ketara,setiap ceramah DAP begitu konsisten menghasut mengenai isu Al-kitab,kempen menghasut ini bukan saja dalam ceramah ceramah mereka malah turut mengedarkan risalah,sms dan email.



DAP yang terkenal dengan ekstremis kristian cuba membakar sentimen kebencian kononnya kerajaan pusat BN telah menghalang kebebasan beragama walau pun isu itu semua orang tahu sudah diselesaikan oleh kerajaan seperti mana yang diumumkan oleh Idris Jala:klik sini .


Lim Guan Eng,Tony Pua,Teresa Kok,Anwar Ibrahim,Khalid Samad dan barisan misionary ekstrimis kristian berulang ulang kali menghasut tanpa berasa bersalah kononnya atas mempertahankan hak agama kristian yang terancam.Sedangkan semua orang tahu isu Al-kitab sudah selesai sepertimana diumumkan oleh Idris Jala.


Lim Guan Eng telah menghantar 30 orang pendakwah kristian dari Pulau Pinang untuk berkempen sejak sebelum penamaan calon untuk menghasut mengenai isu sensitif ini.


DAP tahu peluang mengunakan isu agama adalah peluang keemasan kerana menyedari lebih 65% penduduk di Sarawak beragama kristian.Maka adalah menjadi satu kelebihan jika mereka berkempen mengenai isu ini membangkitkan rasa benci dan marah secara konsisten.



Saat ini pakatan begitu yakin akan berjaya menambahkan kerusi DUN Sarawak,ini kerana modus operandinya adalah sama sepertimana berlaku semasa PRK Parlimen Sibu.Isu yang sama ketika itu mengenai nama Allah,Pehin Sri Taib Mahmud ,isu rasis dan pembohongan fakta tentang kejayaan negeri Pulau Pinang.



Walaupun tidak semua tetapi disesetengah bahagian Sarawak jentera kempen harus pertingkatkan kempen,kurang melawan asakan agresif pakatan yang didalangi oleh DAP dan Anwar.SUPP,SPDP,PBB dan PRS bangkitlah,jangan terlalu selesa!


Masih ada 2 hari lagi,sesuatu harus dilakukan oleh BN Sarawak untuk merubah persepsi rakyat yang teruk dirobek oleh kerja jahat pakatan haprak.

Rakyat Sarawak tolak ekstrimis agama,politik jahat yang bawa dari semenanjung oleh pakatan harus ditolak.

Sumber : Pisau.net

No comments:

Post a Comment