Thursday 7 April 2011

PRN Sarawak : Pendakyah Ayah Pin Datang!!

ANWAR IBRAHIM datang ke Negeri Sarawak seolah2 menjadi seorang Pendakwah Ayah Pin cuba menghasut pengundi2 di Negeri kejahatan Kerajaan BN menyekat kebebasan beragama di Malaysia dengan mengambil contoh kalimah Allah dan Al Kitab Bible.

Melayu CinDia pelik dengan pendirian dan sifat beliau terus berubah menggunakan isu ini bagi mendapat sokongan rakyat Bukan Islam.

Adakah kita pernah tahu bahawa Anwar ketika bergiat aktif dalam NGO Pelajar Islam pernah mengarahkan kuncu2 nya membakar Kitab Bible yang diterjemah di dalam Bahasa Melayu?

Pernahkah kita tahu bahawa Anwarlah yang dahulu ketika memimpin ABIM merupakan individu yang paling hebat dan menentang Ajaran Kristian disebarkan di Malaysia?

Adakah kita tahu Anwar semasa memegang jawatan Menteri Pertanian 1 ketika dahulu pernah menghasut Umat Islam menaikkan kebencian terhadap Kristian yang didakwanya akan membunuh Pengaruh Islam di Malaysia?

Bca sepenuhnya di Gelombang Rakyat sini


Disebabkan pemimpin liar berubah dari depan ke belakang, dia telah membawa perselisihan uagma kepada rakyat Sarawak yang hidup aman dan damai.

Dalam ucapan di Sri Aman baru-baru ini, wakil rakyat DAP dari Jelutong, Jeff Ooi berkata akan menumpukan kepada gereja-gereja. Ini adalah strategi yang telah diguna dari Sibu.

Itu yang isu Al Kitab diperbesarkan untuk menimbulkan perasaan tidak puas hati penduduk kristian terhadap kerajaan pusat.

DAP telah menimbulkan isu sosial kontrak mengapikan rasa tidak puashati agama islam diletakkan sbagai agama rasmi setelah Sarawak dan Sabah menyertai Malaysia. Hujah mereka sebelum ini, tiada agama manapun adalah agama rasmi negeri tersebut.

DAP juga memainkan isu ruang kaum dalam dokumen kerajaan leytakkan pribumi sarawak bawah lain2 bangsa.

DAP memainkan isu kekayaan keluarga Taib Mahmud untuk menimbulkan cemburu kepada keluarganya dikalangan kaum Cina. Padahal ekonomi Sarawak dikuasai oleh orang Cina.

Jeff Ooi ada menyuarakan PKR tak patut bersikap sedemikian terhadap SNAP yang parti pribumi Sarawak.

No comments:

Post a Comment