Thursday 7 April 2011

Ketua AMK Sarawak, Peguam Syarie, Calon Satok Buntingkan Gadis....


Gambar di atas ialah merupakan gambar calon pilihanraya bagi DUN Satok dari Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ahmad Nazib bin Johari, yang akan berdepan dengan calon BN, Datuk Amar Abang Johari Tun Openg, penyandang kerusi DUN Satok.

Kacak benar Ahmad Nazib. Sekilas pandang, pastinya membuat gadis-gadis tidak tidur malam. Manakan tidak, selain memiliki rupa paras yang kacak, Ahmad Nazib merupakan calon muda AMK dari PKR yang mampu menggugat tokoh politik PBB, Abang Johari.

Ahmad Nazib memberitahu rakyat Satok bahawa dia adalah graduan lulusan Universiti Malaya, lulus hebat dalam jurusan Undang-Undang Syariah, dan merupakan seorang USTAZ di kawasan Satok. Dia mahir membaca ayat-ayat lazim! Begitulah dakwanya.

Selain itu, dia juga meminta rakyat supaya memberikan undi padanya memandangkan dirinya adalah "seorang muslim yang baik", "seorang suami dan ayah yang sangat setia dan baik kepada isteri dan anak-anaknya". Dia suami dan bapa "mithali". Itu kempennya.

Bertuahlah rakyat Satok kerana bakal memperolehi pengganti Abang Jo yang muda, "kacak", berkelulusan tinggi, "alim", "warak", "kuat agama", "setia dan sayangkan isteri", "bapa yang baik" dan "tidak sosial" serta pandai menjaga imejnya sebagai pemimpin yang berpotensi untuk berstatus "anugerah Tuhan"!

Baca seterusnya di Sarawak Sun hehehe ...


Itu imej yang mahu dibina. Kesian pengundi, isteri pertama Dayang Hanifah Abang Sufian dan 5 orang anak.



Disebalik imej yang dipertontonkan, Ahmad Nazib punya isteri kedua. Orang Lawas tetapi duduk di Kuala Lumpur. Anak satu dengan isteri kedua ini.

Itu tidak salah. Yang salah ialah, dia peguam syarie yang tahu undang-undang dan tahu hukum, tapi kahwin isteri nombor dua ini di sempadan Thailand. Sila check ada ke rekod maklumat di Jabatan Agama Islam dan MAIWP.



Apa yang berlaku adalah bapa kepada 5 orang anak ini telah membuntingkan gadis dalam gambar ini dan terpaksa kahwin di Siam.

Kesian si isteri yang tadi tengahhari berbaju sedondon kebiru-biruan ke penamaan calun. Isteri tak tahu pun suami kahwin satu lagi di Siam dan ada anak dari terlajak.

Sabar sajalah Kak. Orang PKR .... biasa lah benda-benda macam ini. berlakon alim, jadi imam dan kempen edar risalah di masjid. Rupanya buntingkan anak dara.

Takpelah .. sekurang-kurangnya masih nak pada perempuan and parents x tahu this story.

2 comments:

  1. And Again another Personality attack.......... tak boring ke abang Blogger BN ni ???

    ReplyDelete
  2. well, kalau benda benar, wajar pengundi ambil tahu. takkan nak undi calon tak bermoral??

    ReplyDelete